Moje życie to moja pasja

Relaks za darmo

Od czasu do czasu wszyscy musimy odpocząć. Jeśli tego nie zrobimy, będziemy coraz bardziej zestresowani i naładowani dziwnie negatywną energią, co w skrajnych przypadkach może prowadzić nawet do choroby. Na szczęście istnieje wiele relaksujących czynności, które możemy podjąć. I wcale nie musimy wydawać pieniędzy na egzotyczne wycieczki czy wykwintne restauracje. Co zrobić, jeśli chcemy znaleźć sposób na relaks bez rozbijania swojej domowej skarbonki? Możliwości jest naprawdę wiele i są łatwiej dostępne niż można by pomyśleć. Oto lista dziesięciu pomysłów na całkowicie darmowy relaks, stosowanych przeze mnie na co dzień.

1.    Dobra książka

Korzystasz z biblioteki publicznej? Jeśli odpowiedź brzmi: nie, to mogę jedynie powiedzieć, że nie wiesz, co tracisz. Osobiście nie znam wspanialszej metody na zrelaksowanie się, niż odwiedzenie biblioteki i poszukiwanie odpowiedniej książki do przeczytania. Potrafię spędzić tam dwie godziny, by po powrocie do domu usiąść w fotelu i przy kieliszku dobrego wina zanurzyć się w wyimaginowany świat stworzony przez autora.

2.    Muzyka na każde zawołanie

W dzisiejszych czasach, kiedy to telefony komórkowe są wyposażone w karty pamięci i odtwarzacze mp3, można słuchać muzyki do woli. Będąc w centrum miasta, jesteśmy atakowani przez wszechobecny zgiełk. Jeśli natomiast włożymy na uszy słuchawki, możemy odciąć się od tego całego hałasu. Najlepsza muzyka do zrelaksowania się to oczywiście muzyka klasyczna, aczkolwiek nie każdy jest jej miłośnikiem. Wspaniałe efekty osiągniesz również z ambientem i chilloutem (spokojna muzyka elektroniczna).

3.    Nostalgia fotografii

Poszukaj jakichś starych zdjęć z dzieciństwa albo chociaż z zeszłorocznych wakacji. Na zdjęciach uchwycone zostały bardzo cenne chwile. Z pewnością powspominasz niejedno zabawne doświadczenie i niejedną bliską ci osobę. Ze zdjęciami jest trochę jak z książkami. Jeśli masz album rodzinny, siadasz z nim w fotelu, być może w towarzystwie ukochanej (bądź ukochanego)… i jak tu się nie zrelaksować?

4.    Medytacja

Nie każdy umie czy lubi medytować. Ja jednak sądzę, że jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów na odprężenie się. W dodatku nie wymaga wielkiego nakładu sił i środków. Wszystko, co musisz zrobić, to usiąść w ciszy i skupić się na oddechu. Jeśli myśli zaczną błądzić (a zaczną z całą pewnością!), pozwól im wirować powolutku. Nie rób nic na siłę. Aby ułatwić skupienie na oddechu, możesz liczyć wdechy (lub wydechy – jak wolisz) od 1 do 10 i tak w kółko. Uprawiam medytację każdego dnia, przynajmniej przez 15 minut (zwykle 30-45 minut, ale nie zawsze jest na to czas) i szczerze mogę każdemu polecić tę aktywność (sic!).

5.    Drzemka – dla staruszków?

Jeśli medytacja okaże się nieodpowiednia dla ciebie, możesz poświęcić te 15 minut na najzwyklejszą w świecie drzemkę. Wbrew pozorom, nie jest to czynność zarezerwowana dla niemowlaków i staruszków. Nie chodzi przecież o prawdziwy sen. Wręcz przeciwnie, zasypianie podczas drzemki jest nawet niewskazane (ależ teraz sypnąłem paradoks). Połóż się wygodnie na kanapie i pozwól odpłynąć świadomości. Niech utrzymuje się przez jakiś czas na krawędzi rzeczywistości.

6.    Gorąca kąpiel

RelaksMasz w domu wannę? Skorzystaj z niej nie tylko do mycia. Napuść wody, możesz dodać jakieś sole do kąpieli, zapalić świecę… i zanurzyć się w kojących objęciach. Nie powinieneś zabierać ze sobą telefonu, a przynajmniej wyłącz dzwonek. Spędź nieco czasu sam ze sobą. Czyż sam nie jesteś dla siebie najlepszym kompanem?

Możesz również wybrać się do SPA. To wspaniałe miejsce, w którym poczujesz się, jak w raju. Wyspecjalizowany personel zatroszczy się o twoje ciało, a dusza będzie mogła na chwilę zanurzyć się w błogostanie.

7.    Lekkie ćwiczenia

Aktywność sportowa jest doskonałym sposobem na relaks. Oczywiście, nie chodzi mi od intensywny trening siłowy ze sztangą. Wystarczy zwyczajna poranna gimnastyka albo spacer po okolicy – tak dla zaktywizowania mięśni. Najlepsze efekty można osiągnąć, jeśli mieszka się na obrzeżach miasta i do lasu jest zaledwie klika kroków. Mam to szczęście mieszkać w takim właśnie miejscu i korzystam z tego faktu bez skrupułów.

8.    Spotkania z przyjaciółmi

Zadzwoń do znajomych i zaproś ich na kolację. Albo sam się do nich wybierz. Spędzisz miły wieczór na „pogaduchach” i z całą pewnością odprężysz się. Nie wspominając już o znakomitym posiłku i butelce zimnego piwa.

9.    Gry

Czy masz jakąś ulubioną grę? Może jest to planszowy Monopol, a może komputerowa Najdłuższa Podróż (uwielbiam tę grę:) Kiedy ostatni raz w nią grałeś? Przygotuj sobie jakąś przekąskę i zasiądź do gry. Jeśli jeszcze będziesz miał towarzystwo, zabawa będzie jeszcze większa. Wszyscy na chwilę zapomnicie o problemach dnia codziennego.

10.    Marzenia na jawie

Pozwól swojemu umysłowi na podejmowanie wędrówek. W marzeniach możesz pozwolić sobie na ucieczkę w dowolne miejsce na świecie (i poza nim, skoro już o tym mowa). Możesz porozmyślać o przyszłości. Wyobraź sobie swoje życie za 5, 10 lub 15 lat. Jak będzie ono wyglądać, jak chcesz by wyglądało? Czas poświęcany na dojazdy do pracy idealnie się nadają do tego typu mentalnej „działalności”. W marzeniach możesz bowiem robić absolutnie wszystko.

Powrót do spisu treści:
Cała prawda o rozwoju osobistym

Interesujący materiał? Powiadom znajomych:
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone
Komentarze
  1. aneczka
  2. Ludwik C. Siadlak
  3. Buffee
  4. bartek
  5. Ravi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

© 2009-2017 Life Coaching. Wszystkie prawa zastrzeżone. W oparciu o MyThemeShop.